Kjentmannspostene (Read-Only Folder)  -  Post 16-07 Tanumvollen (2590 views) Notify me whenever anyone posts in this discussion.Subscribe

From: skogtroll9/10/16 4:06 PM 
To: All  (1 of 15) 
 1572.1 

Hei

Fra Vestmarksetra parkering tok jeg blåstien til Grønland og videre mot Butterudbonn. Her tar det også av en sti til Mikkelsbonn, greit å sjekke at du er på riktig sti. De starter nesten parallelt. Etter å ha gått mye oppover til Grønland, tar stien nå mye nedover. Her er det bare å følge den blåmerkede stien. Når du har passert bekken som renner gjennom Steindalen og går opp igjen er du fort på Tanumvollen, skiltet står rett ved stien. Her kan det være fort å gå forbi. Fortsatte blåstien mot Butterudbonn med mål om post 06.

For de som ikke er så lokalkjente, på Grønland er det mulig å fylle vannflasken i pumpehuset.

Hilsen Ingunn

• Edited September 21, 2016 3:58 am  by  Morten Møst (mortenmost)

Options 

From: Christer Blomquist (swarktander1)9/21/16 2:05 AM 
To: skogtroll  (2 of 15) 
 1572.2 in reply to 1572.1 

Jeg startet også fra vestmarksetra, men med sykkel opp til Grønland. Slitsom tur opp, men veldig morsom tilbake :)

Har vært mye på Grønland, men var ikke klar over at det går an å fylle vann i pumpehuset. får prøve det neste gang.

Den blåmerkede stien til Mikkelsbonn kjenner jeg, så den ble valgt bort ( her går det også skiløype på vinteren).

Bekken var nå bare gjørme, men jeg klarte å tryne med hele meg opp i gjørma, og så nok ikke helt bra ut på returen.

På den positive siden så var jeg på to poster i dag ( denne og Kolsås) uten å møte en eneste HLF.

Christer

Options 

From: BSande11/7/16 9:35 AM 
To: All  (3 of 15) 
 1572.3 in reply to 1572.2 

Første kjentmannsposttur på ski i går fra Vestmarksetra til Grønland og videre på bena. Noen hadde allerede vært der så det var fine spor.  Løypene var også fine.

Options 

From: Jarle Karlstad (jk622)11/27/16 1:00 PM 
To: All  (4 of 15) 
 1572.4 in reply to 1572.3 

Forholdene i Vestmarka nå er veldig variable. Men jeg syntes det gikk helt greit å gå med joggesko med pigger fra Vestmarksetra i dag. Skaresnø, is og våte partier. Men med noen hopp og sprett går det greit. Gikk ruta: Vestmarksetra-Haugsvollen-Grønland-Tanumvollen. Ingen andre "jegere" å se.

Jarle

Tanumvollen.

Brukbart med snø mellom Grønland og Haveråsen.

Oslo skimtes i det fjerne fra Haveråsen.

Options 

Messages 5 through 6 of 15 were Deleted  

From: skogtroll4/11/17 5:43 AM 
To: Karl Georg Øhrn (Lynet22)  (7 of 15) 
 1572.7 in reply to 1572.6 

Gratulerer med gullmerket! Gikk dere på ski eller bena?

Ingunn

Options 

Message 8 of 15 was Deleted  

From: Karl Georg Øhrn (Lynet22)7/31/17 8:39 AM 
To: skogtroll  (9 of 15) 
 1572.9 in reply to 1572.7 

Jeg parkerte ved Franskleiv søndag kveld, i høljende regnvær, og jogget blåsti til Grønland. Tok ikke den raskeste blåstien dit, da den ene blåstien forsvant underveis. Tok derfor rett nordover og deretter mot vest til Grønland. Ble drøyt 4 km og mye oppover. Fra Grønland var det bare noen få hundre meter til posten på en tydelig blåsti. Hjem igjen var det enklere å løpe den raskeste blåstien (Grønland-Franskleiv 3,1 km). Ble totalt en tur på 8,1 km.

Det store med denne posten for meg var at det var min 50. og siste post for denne gang. Det var også min 250. post totalt, da jeg har tatt alle i 5 bøker. Må få skaffet meg Jubileumsmerket nå :-)

Resten av høsten får jeg ta mer ordinære turorienteringsposter i Maridalen. Gleder meg allerede til september 2018!

Hilsen karl Georg Øhrn

Options 

From: skogtroll8/3/17 4:37 AM 
To: Karl Georg Øhrn (Lynet22)  (10 of 15) 
 1572.10 in reply to 1572.9 

Gratulerer med gjennomført bok.Det har vært moro å lese om dine ulike turer - du har tydeligvis hatt noen utfordringer under veis.

Ingunn

Options 

Navigate this discussion: 1-10 11-15
Adjust text size:

Welcome, guest! Get more out of Delphi Forums by logging in.

New to Delphi Forums? You can log in with your Facebook, Twitter, or Google account or use the New Member Login option and log in with any email address.

Home | Help | Forums | Chat | Blogs | Privacy Policy | Terms of Service
© Delphi Forums LLC All rights reserved.