Kjentmannspostene (Read-Only Folder)  -  Post 16-07 Tanumvollen (2592 views) Notify me whenever anyone posts in this discussion.Subscribe

From: paalv10/7/17 2:12 PM 
To: Morten Møst (mortenmost) DelphiPlus Member Icon  (11 of 15) 
 1572.11 in reply to 1572.10 

I dag bykset vi ut fra Franskleiv med mål om å ta post nr 6 og 7 i en runde mot uret.

Vi fulgte den deilige blåstien opp til Grønland og derfra er det jo kun et par sleggekast til Tanumvollen. Været var lekkert, vi passet på å starte litt sent (13:30) så det hadde klarnet helt opp over oss.

Ved posten på Tanumvollen skulle vi raste, men en forsamling med innpåslitne veps gjorde at vi utsatte banketten.

Så da bar det videre til et gjensyn med Latinersteinen (og cachen vår der). Og derfra på vei til Sandungen med rast på den fine gressvollen sør for kraftlinjen.

Etter en parademasj i ettermiddagssolen bort til Eikestøa, dro vi lukt tilbake til Franskleiv (på veien).

Totalt 16 km, litt signe i beina nå ...

Hilde, Pål & Caro

Options 

From: Jokkolokko12/10/17 3:45 PM 
To: paalv  (12 of 15) 
 1572.12 in reply to 1572.11 

Lørdag 9.12 ble det tur til fots med hunden til Tanumvollen. Et mildvær et par dager før satte en effektiv stopper for skiføret. Det hadde kanskje vært mulig å gå mesteparten av Grønlandsveien på ski, men sko med spikes på skogsstiene funket meget greit. 
Runden ble Vestmarksetra - Grønland - Tanumvollen - Persbånn - Vestmarksetra. Møtte 1 mann med hund, men det var også det eneste, til tross for fint vær. 
Deja vu på denne runden fra et KM besøk like i nærheten for ca. 3 år siden. 

Takk for turen!
Joachim 

Grønland i vakkert desembervær:

Tja-føre vest for Tanumvollen:

Options 

From: mavra3 DelphiPlus Member Icon5/26/18 12:33 PM 
To: Jokkolokko  (13 of 15) 
 1572.13 in reply to 1572.12 

Etter stempling ved Eikestøa og noen herlige timer ved Sandungen, syklet jeg oppom Grønland og gikk bort til Tanumvollen. Jeg har gått forbi før uten å tenke over hva jeg passerte. Kjentmannsposter er som allerede nevnt noen ganger fint! Det jeg husker best fra forrige tur som er noen år siden, var en hare som lyste opp i hvitt mot grønt gress en tidlig vårdag. Og nå sitter jeg og lurer på hvor jeg var på vei den gangen? Enda en fin dag i marka!

Synnøve

Options 

From: skogtroll5/28/18 9:36 AM 
To: mavra3 DelphiPlus Member Icon  (14 of 15) 
 1572.14 in reply to 1572.13 

Hei Synnøve

Kanskje det var til Latinerstein på Butterrudbonn? Jeg - og flere med meg gikk over Tanumvollen for å komme dit.

hilsen Ingunn

Options 

From: mavra3 DelphiPlus Member Icon5/28/18 2:46 PM 
To: skogtroll  (15 of 15) 
 1572.15 in reply to 1572.14 

Tusen takk for hjelpen med hukommelsen! Det var Latinerstein. smile

Hilsen Synnøve

Options 

First Discussion>>

Navigate this discussion: 1-10 11-15
Adjust text size:

Welcome, guest! Get more out of Delphi Forums by logging in.

New to Delphi Forums? You can log in with your Facebook, Twitter, or Google account or use the New Member Login option and log in with any email address.

Home | Help | Forums | Chat | Blogs | Privacy Policy | Terms of Service
© Delphi Forums LLC All rights reserved.